Bel ons op +31 88 23 02 300

De volgende stap in een volledige digitale verwerking van je documenten

HR-afdelingen sluiten jaarlijks talloze overeenkomsten met medewerkers. Bijvoorbeeld over de arbeidsrelatie, studie en bijscholing of ouderschapsverlof. Het verwerken van de bijhorende documentenstroom is een tijdrovend en vaak omslachtig proces. Brieven worden heen en weer gestuurd, raken kwijt of komen zonder handtekening binnen. Digitaal ondertekenen in Youforce is dé oplossing als u je zoek bent naar besparingen die verder gaan dan een paar postzegels.

Hoe werkt het?

  1. De leidinggevende stelt in selfservice een contractwijziging op
  2. HR tekent namens de werkgever het document via bulk sms-authenticatie
  3. De werknemer ontvangt een e-mail met de contactwijziging en tekent via sms-authenticatie
  4. De ondertekende documenten worden automatisch aan het medewerkersdossier toegevoegd

De voordelen

  • Verkort de doorlooptijd van de ondertekening van HR-documenten die een rechtsgeldige handtekening vereisen
  • Creëer een papierloos en efficiënt HR-proces
  • Krijg grip en controle op je documentenstroom
  • Medewerkers ondertekenen waar en wanneer zij dat willen
  • Bespaar tijd en kosten op de HR-afdeling
  • De digitale handtekening heeft dezelfde rechtsgeldigheid als een ‘natte’ handtekening
  • Eenvoudig in het gebruik