Bel ons op +31 88 23 02 300

Efficiënte instroom van nieuwe medewerkers

Maakt u gebruik van onze Werving & Selectie software en wilt u de kandidaatgegevens bij aanname automatisch doorzetten naar de HR-administratie? Door de Werving & Selectie software te koppelen met Self Service verloopt het indiensttredingsproces van nieuwe medewerkers efficiënter: handmatige en dubbele invoer is niet meer nodig en de kans op fouten is kleiner. 

Met de juni en juli release is de bestaande koppeling uitgebreid met extra kandidaatgegevens en de mogelijkheid om documenten uit de sollicitatieprocedure mee te sturen. Daarnaast wordt het mogelijk om behalve een nieuwe medewerker ook een nieuw dienstverband te creëren voor een medewerker die al eerder in dienst is geweest. 

Integratie met Self Service

Door integratie met Self Service verloopt de aanname van nieuwe medewerkers efficiënter:

  • De werving- en selectie start op basis van het vacaturenummer en de vacaturetitel vanuit Self Service.
  • Bij aanname van de kandidaat worden de kandidaatgegevens en bijlages uit Werving & Selectie overgeheveld naar Self Service. 
  • Het indiensttredingsproces verloopt via Self Service. Documenten uit de sollicitatieprocedure worden via de workflow aan het personeelsdossier toegevoegd. 

 

Uitbreiding kandidaatgegevens op Self Service formulier 

De meest belangrijke gegevens van kandidaten waren al beschikbaar in Self Service. Met de releases van juni en juli is het aantal velden op het Self Service formulier ‘Aannemen kandidaat’ uitgebreid met onder andere e-mail, telefoon en mobiel nummer. De extra toegevoegde velden zijn direct zichtbaar voor gebruikers. 

Bijlagen toevoegen aan kandidaatgegevens 

Naast de uitbreiding van het aantal velden is het ook mogelijk om bijlages aan het Self Service formulier ‘Aannemen kandidaat’ toe te voegen zoals certificaten, diploma’s, motivatiebrief en CV. Via de bestaande workflow ‘nieuwe medewerker’ worden de documenten toegevoegd aan het personeelsdossier. 

Nieuw dienstverband creëren 

Voor HR Core en HR Core online (publieke markt) 

Bij de aanname van een nieuwe medewerker wilt u kunnen controleren of de kandidaat al ooit eerder in dienst is geweest. Met het zoekscherm check je eenvoudig of het om een nieuwe medewerker of een nieuw dienstverband (opnieuw in dienst nemen) gaat. 

Meer weten? 

Meer informatie over de integratie tussen Werving- en Selectie en Self Service vind je in de Releasenotes van juni en juli 2019. 

Wil je meer weten over het optimaliseren van het indiensttredingsproces, neem dan contact met ons op. Denk bij optimaliseren bijvoorbeeld aan het digitaliseren van vacatureaanvragen, het digitaliseren van het instroomproces of het genereren en digitaal ondertekenen van de arbeidsovereenkomst.