Bel ons op +31 33 45 06 506

"Door onze salarisadministratie uit te besteden waarborgen we kwaliteit en continuïteit en besparen we op tijd en kosten."

Interview met

Saartje Kinderopvang Janneke van Offeren
Directeur
Wendy Schalkwijk
Medewerker P&O

In deze case

  • Uitbesteden salarisadministratie MKB
  • Self Service 

Samenvatting

Saartje Kinderopvang besteedt haar salarisadministratie al meer dan 15 jaar uit aan Raet. Daarmee bespaart Saartje Kinderopvang op tijd en kosten, zijn kwaliteit en continuïteit gewaarborgd en is zij volledig ontzorgd op het gebied van salarisverwerking.

Kinderopvang is een middelgrote speler op het gebied van kinderopvang in de regio Utrecht, met 13 vestigingen, ruim 1.400 kinderen en 200 pedagogisch medewerkers. Om ervoor te zorgen dat de salarisverwerking voor al deze medewerkers iedere maand goed verloopt, besteedt Saartje Kinderopvang haar salarisadministratie uit aan Raet.

“Om zo kostenefficiënt mogelijk te werken, besteden we onze salarisadministratie al meer dan 15 jaar uit aan Raet.”

Janneke van Offeren, Directeur van Saartje Kinderopvang: “De salarisverwerking is een kritisch en complex proces waarbij kwaliteit en continuïteit voorop staan. Het is voor ons als middelgrote organisatie niet rendabel om de software en de kennis die daarvoor nodig zijn zelf in huis te halen en up-to-date te houden. Om onze marktpositie te behouden, moeten we kostenefficiënt werken en onze overhead zo klein mogelijk houden. Raet verzorgt daarom nu al meer dan 15 jaar onze salarisadministratie.”

Alle personeels- en salarisgegevens in één systeem

De salarisadministratiesoftware van Raet is geïntegreerd met de applicaties Planrad HR en Roosterplanning. Deze software gebruikt Saartje Kinderopvang voor personeelsadministratie en roosterplanning. Hierdoor verloopt de verloning op basis van de gewerkte uren iedere maand vrijwel geheel automatisch. 

“Medewerkers kunnen via de cloud overal en altijd hun digitale salarisstroken en jaaropgaven inzien.”

Wendy Schalkwijk, P&O Medewerker bij Saartje Kinderopvang: “Het enige wat ik iedere maand hoef te doen is de mutaties doorgeven, bijvoorbeeld bij wijzigingen in het contract of het salaris. Dat doe ik op één centrale plek, want al onze software op het gebied van salaris- en personeelsadministratie is aan elkaar gekoppeld. De rest gaat vanzelf. Ik kan vanuit de software eenvoudig gegevens over medewerkers ophalen en medewerkers kunnen altijd en overal hun digitale salarisstroken en jaaropgaven inzien.”

Raet als strategische partner

De reden voor het langdurige samenwerkingsverband tussen Saartje Kinderopvang en Raet ligt volgens van Offeren vooral in de prettige samenwerking: “Ik zie Raet niet als een leverancier, maar als een vaste partner die kennis heeft van onze branche. Raet denkt met ons mee, ook in de afgelopen jaren waarin we vanwege de crisis flink hebben moeten krimpen en besparen. Op dat moment hebben we de contracten nog eens bekeken en zijn we samen tot een goede oplossing gekomen. Deze flexibiliteit is voor ons als organisatie in een branche die continu in beweging is erg belangrijk.”

Resultaten

  • Continuïteit en kwaliteit gewaarborgd
  • Up-to-date wet- en regelgeving
  • Besparing tijd en kosten
  • Volledig ontzorgd
  • Focus op kernprocessen

Volledig ontzorgd op het gebied van salarisadministratie

“Ik kan erop vertrouwen dat de salarisverwerking iedere maand weer goed verloopt.”

Door het uitbesteden van de salarisadministratie aan Raet bespaart Saartje Kinderopvang op tijd en kosten en is zij volledig ontzorgd op het gebied van haar salarisadministratie. Schalkwijk: “Doordat we de salarisadministratie uitbesteden aan Raet, hoef ik bijna niets meer zelf te doen en kan ik erop vertrouwen dat de salarisverwerking iedere maand weer goed verloopt. Hierdoor kan ik mij samen met mijn collega op HR richten op andere zaken, bijvoorbeeld het opstellen en verlengen van contracten, het werven van nieuwe medewerkers en het verder uitwerken van onze strategie.”

Van Offeren: “We richten ons nu weer op groei en maken plannen om verder te digitaliseren op het gebied van HR en personeelsadministratie. Raet biedt zowel de dienstverlening, als de software en expertise om met ons mee te groeien.”

Over Saartje Kinderopvang

Saartje Kinderopvang houdt zich bezig met het organiseren van dagopvang en buitenschoolse opvang in de regio Utrecht. De organisatie heeft inmiddels 13 vestigingen, onder andere in de Utrechtse wijken Leidsche Rijn en Zuidwest en in Bennekom. Saartje werkt met ongeveer 200 pedagogisch medewerkers en regelt de opvang voor ruim 1.300 kinderen in de leeftijden 0 tot 12 jaar.

Bel ons op +31 33 45 06 506 of Bel mij terug

Volg ons

Op zoek naar een uitdagende baan in ons internationale marketingteam in Amersfoort? Reageer direct: https://t.co/IyraYs8LJf